Minggu, 04 September 2011

=Architects Under Big 3 #17 Krishna Adithya

Time
Friday, September 9 · 7:00pm - 9:00pm

Location
Danes Art Veranda
Jl. Hayam Wuruk No. 159
Denpasar, Bali, Indonesia

Created By

More Info
http://ArchitectsUnderBig3.blogspot.com/


Architects Under Big 3 #17 Krishna Adihya
"Japan Architecture in My Frame"

“Travelling in my mind, DSLR in my arms, and architecture in my heart”

Sebagai seorang arsitek dunia fotografi sudah tentu menjadi media yang sangat menunjang pembelajaran arsitektur. Ilmu fotografi yang telah saya tekuni selama lebih dari 5 tahun ini sekaligus menjadi sahabat saya dalam ‘mengembara arsitektur’. Tak bisa dipungkiri bahwa ‘architecture is everywhere’. Dengan media ini juga apa yang saya lihat bisa saya ekspresikan ke dalam wujud foto dua dimensi, menjadi bahan perenungan dan bahan diskusi kepada rekan-rekan arsitek.

Dedikasi inilah yang memotivasi saya pergi ke Negeri Sakura untuk menengok karya maestro arsitek Tadao Ando, Kengo Kuma, Sou Fujimoto, Ryue Nishinawa, dan lainnya. Beruntung sekali arsitek Isandra Matin secara langsung menjadi ‘architectour’ guide tim kecil kami. Ekskursi arsitektur Jepang ini telah membuat jiwa-fotografi saya berteriak untuk mengabadikan setiap detail serta pengalaman ruang, mencari ‘angle’, dan ‘menelan’nya ke dalam kamera saya.

Semoga melalui Architects Under Big 3 saya bisa membagikan apa yang telah saya lihat, apa yang saya rasakan dan apa yang saya tangkap.

Salam,
Krishna

Tentang Krishna Adithya:
Krishna Adithya, lahir di Jakarta 27 Agustus, dua puluh enam tahun silam. Selain berkuliah di Jurusan Arsitektur Tarumanagara Jakarta, Krishna juga aktif dalam berbagai aktivitas non formal, diantaranya dalam majalah arsitektur 'SKETSA’ sebagai pemimpin umum, serta aktif tergabung dalam klub fotografi PFT. Krishna juga pernah memenangkan beberapa kompetisi fotografi seperti mendapatkan juara 1 pada Lomba Foto Arsitektur HUT Sketsa : Spirit of Architecture (2008), meraih juara 1 di Rally Photo Kota Denpasar (2010), dan juga penghargaan kelas internasional seperti PSS Merit Award dari Singapura (2009). Saat ini Krishna bekerja di salah satu biro arsitek di Bali, Bensley Design Studios.


[English version]

Architects Under Big 3 #17 Krishna Adithya
Japan Architecture in My Frame

“Travelling in my mind, DSLR in my arms, and architecture in my heart”

As an architect, photography is a supportive learning media for architecture. My skill in photography that I have been keen in this past 5 years has become my best friend in exploring architecture. It’s undeniable that “architecture is everywhere”. Through photography, I can communicate what I’ve seen in the form of two dimensional photographs and become a reflection and discussion for me and other architects

This passion brought me to travel to Japan seeing the architecture work of Japan’s master architects; Tadao Ando, Kengo Kuma, Sou Fujimoto, Ryue Nishinawa, and many more. I was feeling lucky that one of famous Indonesian architect, Andra Matin, was guiding our small team in Japan. This Japan architecture excursion has made my photography soul scream to capture each detail and swallowed all the experience of space and finding “angle” into my camera.

Hopefully I can share what I saw, what I felt, and what I captured through Architects Under Big 3. To you.

Regards,
Krishna


About Krishna Adithya :
Krishna Adithya was born in Jakarta on August 27, twenty-six years ago. He has completed architecture study at the University of Tarumanegara, Jakarta. Krishna is actively joins photography competitions both national and international. Krishna has won numerous photography awards, one of them is Singapore International Photography Awards and won PSS Merit Award Medal for the travel category. He is currently working at Bensley Design Group.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar