Rabu, 08 Desember 2010

=Univ. Pelita Harapan presents Masterpieces of Ananda Sukarlan

Time
Saturday, December 11 · 8:00pm - 10:00pm

LocationGedung Kesenian Jakarta
Pasar Baru
Jakarta, Indonesia

Created By

More Info
The staff and students of the Pelita Harapan University of diverse musical instruments will present a concert of the music by Ananda Sukarlan. This concert is the result of the intensive work by the students and professors at the Pelita Harapan University with the world class composer Ananda Sukarlan who is invited for masterclasses at UPH.

The Maestro himself will perform his latest work, the virtuosic "Rapsodia Nusantara" this ...time based on some children folk tunes from Java. The UPH visiting professor Dr. Kazuha Nakagara (Japan) will give the world premiere of 2 Etudes by Ananda Sukarlan, while the students will complete the performance of the 5 Etudes. Harpist Maria Pratiwi will give the first Indonesian performance of 2 numbers from "Vega and Altair" which was just premiered in Esplanade (Singapore) this November.

This concert will take place at Gedung Kesenian Jakarta on December 11th, 2010 at 8 p.m. For further info and tickets, pls contact Chendra at 0818 891038 or ycep@yahoo.com

More info: www.musik-sastra.com. Ananda can also be followed athttp://twitter.com/anandasukarlan
-------
Staff serta mahasiswa Fakultas Musik Universitas Pelita Harapan dari berbagai instrumen akan mempersembahkan konser dengan karya-karya Ananda Sukarlan. Konser ini adalah hasil kerja intensif para mahasiswa dan dosen Universitas Pelita Harapan bersama komponis kelas dunia ini yang memberi masterclasses di UPH.

Sang Maestro sendiri akan tampil membawakan pertunjukan perdana sebuah "Rapsodia Nusantara" yang paling baru dan virtuosik, kali ini berdasarkan lagu2 anak2 tradisional dari Jawa . Selain itu para dosen dan mahasiswa UPH akan membawakan untuk pertama kalinya 5 Etudes komplit, dengan Dr. Kazuha Nakagara (Jepang) memperdanakan Etude no. 2 dan no. 5. Pemain harpa Maria Pratiwi juga membawakan pertunjukan perdana di Indonesia dari 2 nomor dari "Vega and Altair" yang baru bulan November ini diperdanakan di Esplanade (Singapur).

Konser ini akan mengambil tempat di Gedung Kesenian Jakarta, tanggal 11 Desember 2010 pk. 8 malam. Tiket dan info lebih lanjut bisa diperoleh di Chendra, 0818 891038 atau ycep@yahoo.com

Silakan juga kunjungi www.musik-sastra.com . Ananda juga bisa di follow dihttp://twitter.com/anandasukarlan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar